Tibro Trädgårdsförening

Årsmöte 2022

Vi var strax över 20 medlemmar som samlades hemma hos vår kassör Marie-Louise Minkkinen på Möllersgatan i hennes vackra trädgård, i tisdags kväll. Än en gång hade vi tur med vädret, det var en rejäl regnskur som kom innan vi skulle börja.
Korv med bröd serverades innan vi började, sedan fortsatte vi med sedvanliga förhandlingar under Ulrika Åshagens säkra ledning som mötesordförande.
I och med detta årsmöte hälsar vi Gunnel Mathiesen välkommen som ordförande under detta år. Det var även några ledamöter som hade avböjt omval, Inger Toresson som varit med i styrelsen under många år, har nu valt att lämna över till nya krafter. Även en av våra suppleanter Elisabeth Forsell avgick. Vår andra suppleant Marie-Helene Larsson valdes nu in som ordinarie ledamot. Vår förra ordförande Gunilla Holm går in som ledamot. Övriga ledamöter omvaldes.
Det beslutades också att avgiften är oförändrad för år 2023, 325 kr/person, familjemedlem 25 kr.

Efter mötet avtackades de som valt att sluta, med blommor, även ordförande Ulrika Åshagen erhöll en blomma som tack.

Det serverades kaffe och kaka, sedan hade vi vår dragning i deltagarlotteriet. Många fina vinster gick till de som hade tur att vinna. Några vinster kunde inte delas ut på plats, de får sina i efterhand.